söndag 10 oktober 2010

helgen

Ska ta med fre-lör-sön på en gång nu

Fre upp halv sex. Var på ridskolan kl 07.00, ut med alla hästar, mockade rs-hästarnas boxar och gjorde stallet. Senare red jag mina två hästar för susan. Hade lektioner, varav den sista lektionen var jättekul , vi skrattade så vi vek oss...men sen när jag alla hade åkt vid 21´tiden ca, Lastade jag mina hästar och gjorde mig redo för hemfärd...Då startade inte bilen. shit oxå!!!Jag ringde hem så Manne fick komma med start kablar. Väl hemma och inne var väl kl ca 22.30. Då blev det dags för gemensam middag vid tv:en. Sen tror jag vi somnade båda två lika fort....


Lördagenen blev inte något kortare den: upp kl 5 ut till stallet flätade den röda hästen , lastade och åkte iväg vid halv sju till Sunne för tävling. Skulle starta LB .0 och LB.1.Tog upp Ewa efter vägen... Väl framme lastade vi ur och jag började rida fram. Calvin var lite spänd första klassen men fick ändå 65 procent, helt otroligt..han gjorde omslag i båda galopperna. Andra klassen red jag fram lite hårdade då kändes han mycket bättre vilket gav 67 procent så vi var tvungna och stanna tills klassen var klar i fall det skulle bli plac. vilket det till slut blev: en femte plac..alltid kul med rosett och plakett. Fem starter på calvin och tre rosetter , helt ok sammanfattning.



Väl hemma var väl kl 15 ca. Jag gjorde mitt eget stall för det hann jag inte på morgonen. Sedan gick jag ut och sprang den obligatoriska helg milen. Efter det blev det lite middag och tv kväll.
Tur att man har en förstående gubbe , jag är nog inte så mycket hemma...


Söndag upp sju , packade för resa till torsby tunneln. Nu gäller det att träna för tjej vasan oxå. Har inga skidor men svärmor har ett par som säkert är 20 år minst...lånade dem iallafall. Första gången jag var i skidtunneln , men Manne har varit där förut. Vi åkte en mil innan vi dushade och åkte hem igen. Väl hemma gjorde jag en snabb middag sedan for jag och skulle titta på hästar till ridskolan och sedan på möte på ridskolan. Hemma ca 21 på kvällen. Varning för täningsvärk.
Detta blev ett långt inlägg tyvärr...

1 kommentar: